Tuesday, December 27, 2011

Counting Days Past Ovulation (DPO)

Hari ni usia perkahwinanku masuk 2bulan 4hari... tanda-tanda hamil masih belum ada.. semasa usia perkahwinanku baru sebulan, period aku delay selama 10 hari.. buat suspen je. ingatkan dah conceive.. hati dah berbunga-bunga time tu.. tapi itu cuma perkenalan aku dengan dunia hamil kot.. So, selepas frust menonggeng sebab tak hamil (bunting pelamin), aku try cari info yang berguna dalam http://www.ratuhati.com/. Banyak info yang best. aku try berBBT (Body Basal Temperature). Fuh!! memang best.. setiap hari aku tak sabar menunggu waktu 05.30am kerana aku akan mengambil suhu badan aku dan aku masukkan dalam http://www.fertilityfriend.com/. Di bawah adalah graf aku untuk bulan December 2011 selama 20 hari. ngeee.... nampak macam dibuat-buat je suhu badan aku ni.. banyak yang mendatar... hari ni baru hari kelima DPO... Harap2 bulan ni Allah beri rezeki zuriat kepada aku dan suami.. Sekarang ni aku sedang mengamalkan ayat nabi Zakaria dan pengambilan asid folic. Hanya Allah je yang tahu hati ni bila ada kawan satu tempat kerja aku cakap aku kalah dengan dia sebab dia hamil dulu dari aku.. huhu.. sedihnya.. aku kawin bukan atas niat berlumba sapa dapat anak dulu.. Baru sebulan kawin dah laser.. tak pikir hati orang langsung.

Berbalik kepada BBT.. BBT ni best kalau kita tahu membaca graf tersebut.. boleh dikatakan setiap hari aku tengok graf orang yang berjaya conceive.. cantik je.. ada warna hijau selepas DPO.. harap2 graf aku pada bulan ni pun jadi macam tu gak.. insyaAllah..




No comments: